Kategorija: Uogos

Kas rytą po šaukštelį  visiems šeimos nariams ir didelė tikimybė, kad žiemos peršalimo ligos praslinks pro šalį arba,  jei ir užklups, tai stipriai nesikandžios.

putinai-spanguoles-medus

Ją gaminame iš putinų, spanguolių uogų  ir medaus. Gruodžio pabaiga – sausio pradžia pats laikas tokiai uogienei gaminti ir pradėti ją vartoti. Putinus, spanguoles ir medų stengiamės maišyti lygiomis dalimis, tačiau  jei kurios nors iš sudedamųjų dalių turime mažiau – ne bėda.
Uogienė neverdama – ji gaminama ir vartojama „žalia“ kad išsaugoti visas  šių uogų gerąsias savybes,  o uogienei  šaldytuve išsilaikyti mėnesį ir  ilgiau padės  jose  esantys pektinai bei organinės rūgštys.
Beje, spanguolės galima tik sumalti, nes jų sėklytės mažos ir tikrai netrukdys skanaujant uogienę. Putinų uogose esančios sėklos primena mažas širdeles ir yra apie pusės cm diametro, tad geriau iš uogų  išgauti sultis. Šias uogas galima sutrinti paprasta trintuve ir sultis  išspausti per smulkų rėtį ar drobinį audeklą arba tam panaudoti  lėtaeigę sulčiaspaudę.

Beje, rudenį surinktas spanguolių ir putinų uogas  visiškai lengva išlaikyti vėsioje patalpoje. Spanguolės puikiai laikosi pintinėje, o putinų uogas reikia skinti ir laikyti su šakelėmis. Pastarosios geriausiai laikosi sudėtos ant grotelių ar sukabintos. Tiek spanguolės, tiek putinai yra „žiemos“  uogos ( pvz. spanguoles mūsų senoliai  rinkdavo ir rudenį, ir anksti pavasarį), tad  jas drąsiai galima krauti  į šaldiklį ir sveikatos uogienę gaminti jau iš šaldytų uogų.
Kokiomis medžiagomis mus apdovanoja tokia uogienė?
Putinuose (lit. šalt.4.1) yra iki 32 proc. invertuotojo cukraus (gliukozės ir fruktozės mišinio), rauginių medžiagų ir taninų, citrinų, skruzdžių, izovalerijono ir kt.  organinių rūgščių, vitaminų C, P, pektinų, karotinų, mangano ir kt.
Spanguolių uogose  be įvairių organinių rūgščių ir vitaminų,  gausu mikroelementų (geležies, mangano, fosforo, kalio, kalcio, cinko, sidabro, chromo, kobalto.

Šių uogų rinkinys – ne tik priešuždegiminė, priešmikrobinė ir organizmą stiprinanti priemonė, jis taip pat prisideda prie kraujo spaudimo, cholesterolio kiekio normalizavimo bei kraujo sudėties gerinimo.

Sveikatos su sveikatos uogiene.

 

Mutinys lydėjo visas mano Kazlų Rūdos miškų Sarapinų kaime praleistas vaikystės vasaras.
Ir jei močiutė kviesdavo valgyti mutinio, tai visi žinojome, kad ant stalo rasime  didžiulį šio gardaus, sotaus ir paprasto patiekalo dubenį, nes vienos lėkštės… nepakakdavo niekam.
Mutinys  gaminamas labai lengvai ir greitai.
Su paprasta trintuve sutriname mėlynes, pilame cukraus ir masę skiedžiame vandeniu maždaug 4-7 kartus (kiek pilti cukraus ir vandens – skonio reikalas).
Į gautą tirštą ,,sriubą“ įmetame keletą saujų juodos duonos kubelių.
Išmaišome ir valgome iš karto.
mutinys

P.S.  mano dukros, kurios  nuo  pat kūdikystės  taip pat jau yra įpratusios prie šio valgio, švelniai patarė: ,,Nedėk tu to mutinio į ,,Žolynus“ — kas jo nežinos… Tačiau  kai apklausiau 10 žmonių ir tik 1 iš jų prisiminė kas tai per patiekalas, surizikavau… Beje, tas  žmogus,   pasirodo,  taip pat buvo suvalkietis :).

Bendraukime:

Tel. 8 652 84 648

Paieška
Draugai